11 Ağustos 2010 Çarşamba

Birbirlerine benziyorlar mı?

"Nasıl? Birbirlerine benziyorlar mı? Aynı anda ağlıyorlar değil mi?" Bu sorularla neredeyse hergün karşılaşıyorum. Toplumda ikiz bebek deyince bebeklerin her özelliklerinin aynı olması bekleniyor. Heyhat! Gel gör ki gerçekler öyle değil. İkiz bebekler aslında aynı anda doğmuş olan iki kardeş sadece. Bu yüzden de daha ilk günden itibaren karakterleri birbirinden çok farklı. Mesela Atakan sabırsız bebeğimiz :) Rahatı bozulduğunda hemen şikayete başlar. Şimdilerde bu tepkisini uzun bir "Aguuuuuu" nidasıyla belirtiyor. Olmadı biraz da tükürükle balonlar yapıyor, o da olmazsa "Eee ben sizi uyardım ama" diyerek basıyor yaygarayı. Ezgi ise "Survivor" diye tanımladığımız bebeklerden. Kendi sorununu kendi çözmeye çalışıyor. Deniyor, deniyor en sonunda çözüm bulamazsa yardım istiyor. Bu ilk günlerinde bile aynıydı. Mesela gaz problemi yaşadıkları günlerde Atakan "Çıkarın bu gazı! Bir bağırırım, uçak motorlarının sesi bile vızıltı gelir." diyerek etrafta dolaşırken Ezgi'nin de gazı olmasına rağmen daha sakin davranır, sıkıntısını bakışlarından anlardık. Kısacası ikizler tek yumurta ikizi bile olsalar, ki bizimkiler değil (Bu da ikinci popüler soru "Tek yumurta ikizi mi?") karakterleri ve davranışları tamamen farklılık gösteriyor. Zamanla bu özellikleri de iyice şekillenecek herhalde. Belki Atakan aceleciliğini törpüleyecek, ya da Ezgi belki biraz daha cadı olacak. Kimbilir? Baksanıza benim sakin kızım şimdiden nasıl da yapışmış Atakan'ın yakasına :)

1 yorum: