31 Ağustos 2010 Salı

Oyun oynuyoruz!

İkizlerle yaşamda, yazı yazmak meğer zormuş :) Bu yüzden bugün bol bol resim paylaşacağım sizlerle. Konumuz ise; oyun! İnsan çocuk olur da oyunu sevmez mi? Tabi ki sever. Hele hele artık bilinçli şekilde oyun oynadıklarını görünce daha da hoşumuza gidiyor.

Oyun oynamanın bebek ve çocukların gelişimi için çok önemli olduğuna inanıyorum. Bu yüzden de bebeklerimle hergün oyun oynuyorum. Aynı zamanda yeni şeyler öğretirken de oyunu kullanıyorum. Mesela bebeklerin dönmesini cesaretlendirmek için sevdikleri oyuncağı yanlarına koyuyorum ve uzanmalarına yardım ediyorum.

Okuduğum yayınlara göre oyun oynamak, araştırma, objeleri tanıma ve problemleri çözme imkanı sağlayarak dil ve zeka gelişimini destekliyor. Oyun oynarken bebekler nitelik ve nicelik kavramlarını öğreniyorlar. Yani şekilleri, renklerini, sayılarını, büyüklüklerini, mesafeyi... Üstelik yapılan araştırmalar çocukların oyunları ile zihinsel ve dil gelişimleri arasında paralellik bulunduğunu göstermekte. Hepsinden de önemlisi bebekler oyun oynarken çok eğleniyorlar!

Şuncacık çocukla ne oyunu oynuyorsun derseniz; her ay bebeklerimin gelişimi destekleyici oyunları araştırıyorum. Ayrıca IPC (Istanbul Parenting Class) den de her ay, aylık gelişimlerini destekleyici oyunlarımız geliyor. İnanın miniklerle oynanacak o kadar çok oyun var ki! Üstelik oyun oynamak için pahalı oyuncaklara da ihtiyacınız yok. Evdeki birçok malzeme süper oyuncak olabiliyor. Farklı kumaş parçaları, kağıtlara çizdiğiniz şekiller, plastik renkli bardaklar, küçük bir ayna vs. Hatta zamanınız varsa kendi oyuncaklarınızı kendiniz de yapabilirsiniz. Maalesef benim öyle bir lüksüm yok şu aralar. Ben çoğunlukla Ikea'dan yardım alıyorum :) Ikea'nın oyuncakları bebek ve çocuk gelişimi için çok sağlıklı ve doğru oyuncaklar. Bakın bizim minikler nasıl oyun oynuyorlar;



En sevdiğimiz oyuncak "Hippo"
Sabahları babamızla oynamaya bayılıyoruz
Hey oradaki! Çık dışarı!
Resimli kitaplarımıza bayılıyoruz
Atakan üç aylıkken aşık olduğu ilk kız arkadaşı
Ezgi'nin favorisi bu baykuş. Sürekli sohbet halindeyiz :)
Sevimli "Hippo". Her yere gittiği için biraz yıprandı ama olsun...

3 yorum:

  1. Atakan'ın beşik kertmesini yaptınız bile yani:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Leyla, benim bebeğim de 1 eylülde daha 6 bucuk aylık olmadan cıkardı ilk dişini..Sanırım ayları yakın..Maaşallah hep ikiz annesi olmak istemişimdir bir kere de çıkıversinler diye..:) Nasıl güzel mi? Maaşallah maaşallah!

    YanıtlaSil
  3. Ecos çok teşekkür ederim. Yoğunluktan pek yazamadım. ancak yorumlara cevap verebiliyorum. Kusura bakma. İkiz sahibi olmak çok özel ve güzel :)

    YanıtlaSil